“…Γιά ποιόν λόγο ό Κύριος παρέλαβε μαζί Του τρείς μόνον μαθητές στο Θαβώρ και όχι όλους; Διότι ό Ιούδας δέν ήταν άξιος να δει τη Θεία δόξα τού Διδασκάλου, τον Όποιον έμελλε να προδώσει• και ό Κύριος δεν ήθελε να τον αφήσει μόνο στους πρόποδες τού όρους, ώστε ό προδότης να μη δικαιολογήσει την προδοσία του, εξ αυτού του λόγου.
Γιατί μετεμορφώθη ό Κύριός μας σ’ ένα όρος και όχι σε μια πεδιάδα; Γιά να μάς διδάξει δύο αρετές: τη φιλοπονία και τη θεοφροσύνη- καθότι ή ανάβαση στά ύψη άπαιτεί κόπο και, επιπλέον, τα ύψη καθ’ αύτά άντιπροσωπεύουν την ανύψωση τής διανοίας μας στά τού Θεού.
Γιατί μετεμορφώθη νύχτα ό Κύριός μας; Διότι η νύχτα είναι πιο κατάλληλη άπ’ ότι η ημέρα, γιά προσευχή και ένθεες σκέψεις• ή νύχτα δε, με το σκοτάδι της, κρύβει όλη την ομορφιά της γης και αποκαλύπτει την ομορφιά τού έναστρου στερεώματος τού ουρανού.
Γιατί εμφανίστηκαν ό Μωυσής και ό Ηλίας; Γιά να εκμηδενίσουν την Ιουδαϊκή πλάνη, οτι τάχα ό Χριστός ήταν ένας εκ των προφητών – ό Ηλίας η ό Ιερεμίας η κάποιος άλλος. Αυτός είναι ό λόγος που ό Κύριος εμφανίστηκε ώς Βασιλεύς, ύπεράνω των προφητών, αύτός είναι επίσης ό λόγος πού ό Μωυσης και ό Ηλίας εμφανίστηκαν ώς διάκονοι Αυτού.
Μέχρι τότε ό Κύριός μας είχε εκδηλώσει πολλάκις την Θεία δύναμή Του στους μαθητές Αυτού• όμως, στο όρος Θαβώρ εκδήλωσε τη Θεία Φύση Του. Αύτή ή όραση της Θεότητός Του όπως και ή άκοή της ούρανίου μαρτυρίας, βεβαιούσης ότι Αύτός είναι ό Υιός τού Θεού, πρέπει να ένίσχυσαν τούς μαθητές τις ημέρες τού Πάθους τού Κυρίου – εδραιώνοντας μέσα τους μια άκράδαντη πίστη σ’ Αύτόν και στην τελική νίκη Του.”
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ.
“Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ”